lunes, 20 de mayo de 2013

El gol de Nayim



Fa 10 dies que este gol es va fer major d'edat. Això significa en primer lloc, que m'he fet gran, perquè recorde el gol de Nayim amb total nitidesa i veure que ja té 18 anys és una mostra més de que el temps passa molt ràpid.

El gol de Nayim té una mística especial perquè, sobretot, tots els que hem jugat a futbol sabem que és quasi impossible marcar des d'eixa distància i tan pegat a la banda. També és especial pel moment, tota una final i sols 10 segons abans de que acabara la pròrroga.

Nayim va marcar, perquè volia marcar. Segur que, en eixe segon on el baló suspés a l'aire cau lentament per a que Nayim l'impacte amb totes les ganes, van passar mil coses pel cap del ceutí. Ell volia marcar, ho tenia clar, i segur que es va imaginar en aquella fracció de temps on el rellotge pareix que s'ature, que aquell baló impossible acabava dins de la porteria dels anglesos. Potser, en lloc de deixar en evidència a Seaman als pensaments de Nayim el baló entrava per tot l'escaire i el porter no arribava a fregar-lo amb els dits. Nayim ho tenia clar, volia marcar, i encara que el seu gest, la idea de xutar des d'ahí pareix a simple vista una bogeria (que regalava l'última possessió del partit) ell va creure, que aquell baló que havia enviat quasi al cel, podia caure dins de la porteria del Arsenal. I així va ser.

La meua diferència amb el bo de Nayim és que jo no sé all+o que vull. Almenys hui per hui tinc cada volta més clar el que no vull. No vull seguir ací en Crimmitschau més temps. Els problemes al treball han sigut la gota que ha omplit el got. Perquè a tots els treballs pot haver problemes però estar tan sol com estic jo ací, fa que no tingues a ningú amb qui desconnectar d'eixos problemes, i es fa dur. Així que hui ha començat la meua búsqueda d'un nou treball.

Però bé, jo no ho tinc tan clar com ho tenia Nayim. No sé si vull quedar-me en Alemanya i continuar dinant a les 12:00, cabrejar-me cada volta que la tele diu que els alemanys estan pagant la nostra crisi o quan fan servir eixe típic complex de superioritat que a voltes gasten.

Tampoc pareix una bona idea tornar a Espanya a viure envoltat de converses que diuen com de malament està tot i morir-me de ràbia veient a amics i familiars a l'atur.

Hi ha altres opcions, com començar una nova aventura on siga, però això és més fàcil de pensar que de fer, després de tant de temps per ací, em costa dir tres paraules seguides en anglés i vaja, no sé si ampliar tant el camp de cerca seria positiu, ja es sap que qui molt abasta poc estreny.

A voltes, tot seria més fàcil amb una novia, per a poder dir, "aniré on tu estigues vida meua".

Almenys he tingut la decència de posar per escrit estes lletres, per a que em servisquen de convenciment, per a quan m'entren dubtes, pensar en un baló suspés en l'aire i en la meua cama colpejant-lo amb totes les forces. I segur que jo, com Nayim, acabaré celebrant un gol.

5 comentarios:

Albert dijo...

Dinamarca!

Ferran Romput dijo...

És cert, ens fem majors. Ací a Catalunya diuen fer-se gran, però jo de vegades pense que em faig més xicotet.
El gol de Nayim el recorde perfectament també. I també aquell altre, igual d'important, quan li tornava la paret al gamba i feia un gol de rosca al pal llarg des de quasi el mig del camp que ens donava la tranquilitat i quasi l'ascens. Com enyore eixos moments.
Eres un tio amb moltes ganes de fer coses, però això no és suficient, has d'estar a un lloc on es facen coses. Has de canviar. I sí que és una cosa que saps certa.
A mi em passa que sé el que vull fer, però de vegades em falta l'empenta. I sí, en eixos moments bé de luxe tindre algú al teu costat que et vol i diu " va que tú pots". Llavors és quan més penses "vull estar on tu estigues"
Tot arribarà. Esperem que prompte.

Ferran dijo...

Xe home, ara que estic intentant jo anar a Alemanya...però bé. T'entenc perfectament perquè a mi m'ha passat. Per internet vaig trobar una frase que m'ajudà a prendre la decisió:
"if you don't like where you are, then change it. You are not a tree"

Anónimo dijo...

De vegades desitjariem que les coses fosen més senzilles, o poder-les fer més senzilles. I sí Saül, com diu Ferran, si allà on ets no ets feliç...busca un canvi, perquè segur que són ixes coses senzilles les que et farien feliç i resulta que no les tens. Estic segura que ho pots fer. Estic segura que pots trobar un lloc on marcar un gol com el de Nayim i amb els braços oberts diràs ben fort..."vull estar on tu estigues"...

Una abraçada ben forta.

Aurora

Julián Mora Lucas dijo...

El gol de Nayim em pareix antologia pura. L'hauré vist 20 o 25 vegades en Internet, com qui es fica una cançó per motivar-se, jo em fique el vídeo per posar-me els pels de punta. Encara així, diria que es disputa la perfecció amb el gol de Mendieta al Barça, de volea a la treta d'un còrner d'Adrian Ilie.

Són dos gols d'aquells que només es veuen 3 o 4 en la vida, una oda a la bellesa de l'execució, una oració a totes eixes petites coses que, miracolosament juntes, fan un tot gegant, o com una poció màgica que no es màgica si en falta un sol gram d'un ingredient.

Tots dos tinc la fortuna d'haver-los presenciat en directe, des del sofà de ma casa, amb la companyia de mon pare. Amb tots dos no vaig poder més que incorporar-me sense alé del sofà, i mirar a mon pare incrédul sense amollar paraula.

Mendieta, si es veu el vídeo, també li pega amb totes les ganes de marcar. Amb la convicció de que, quan el baló es despega de la bota, ell ja sap que entrarà per l'escaide i Rudd Hesp no farà ni l'ademà d'intentar parar-la.

És molt difícil fer les coses amb convicció. La convicció és un estat mental, diria transitori, que quan s'assoleix fa veure amb més claritat el futur i ens ajuda a guiar les nostres pejades. Tu ja has donat el pas més important, i és que has tret la convicció necessària per prendre una determinació. La pilota ja ha eixit del teu peu, i ha fet els primers centímetres cap a la porteria. El gol està per celebrar-se; és qüestió de temps.

Què et nyuga doncs? Ara tens estalvis, juventut, força, experiència, dos idiomes, decisió, i per sort, ninguna xiqueta demanant-te que et quedes a Crimmitschau. Crec que la fantasia del nostre amor que ens diu "queda't amb mi" o "vine-te'n amb mi", és la típica cosa que jo dic que "vols que et passe fins que et passa". No sé, com tindre una experiència extrasensorial, o que et parle un ser volgut des del més enllà, jejeje.

Pots anar a qualsevol país a probar sort, fins i tots pots fer-te un tomb per Espanya. Les coses no estan tan mal pel Nord. Jo et recomanaria tornar a casa per estiu i fer-te un merescut descans a la teua terra. Relaxar-te i deixar que t'arriben les bones idees, els veritables desitjos. Retrobar-te amb els teus, xarrar-los. T'ho pots permetre: un parell de mesos no són res, i agafaràs aire nou per a la nova etapa.

En resum, que tot ací dic ho diu Mario Benedetti al seu "No te rindas".

Una forta abraçada,

JULI


NO TE RINDAS

No te rindas, aún estás a tiempo
De alcanzar y comenzar de nuevo,
Aceptar tus sombras,
Enterrar tus miedos,
Liberar el lastre,
Retomar el vuelo.

No te rindas que la vida es eso,
Continuar el viaje,
Perseguir tus sueños,
Destrabar el tiempo,
Correr los escombros,
Y destapar el cielo.

No te rindas, por favor no cedas,
Aunque el frío queme,
Aunque el miedo muerda,
Aunque el sol se esconda,
Y se calle el viento,
Aún hay fuego en tu alma
Aún hay vida en tus sueños.

Porque la vida es tuya y tuyo también el deseo
Porque lo has querido y porque te quiero
Porque existe el vino y el amor, es cierto.

Porque no hay heridas que no cure el tiempo.
Abrir las puertas,
Quitar los cerrojos,
Abandonar las murallas que te protegieron,
Vivir la vida y aceptar el reto,
Recuperar la risa,
Ensayar un canto,
Bajar la guardia y extender las manos
Desplegar las alas
E intentar de nuevo,
Celebrar la vida y retomar los cielos.

No te rindas, por favor no cedas,
Aunque el frío queme,
Aunque el miedo muerda,
Aunque el sol se ponga y se calle el viento,
Aún hay fuego en tu alma,
Aún hay vida en tus sueños
Porque cada día es un comienzo nuevo,
Porque esta es la hora y el mejor momento.

Porque no estás solo, porque yo te quiero.