domingo, 20 de septiembre de 2009

Estaré com a casa

Quan em vaig enterar que faria el Erasmus Practicas a Dresden, vaig començar a informar-me sobre la ciutat. Com no és una capital europea, quasi no sabia res d'ella. Em costava ubicar-la al mapa, i sols em sonava que havia estat bombardejada durant la segona guerra mundial.

Una volta informat ja sé que a Dresden li han dit la Florència de l'Elba, i que tots els monuments enderrocats després dels bombardejos han estat reconstruïts fa relativament poc de temps.

Però hi ha una cosa que m'ha cridat realment l'atenció. La vall de l'Elba, a Dresden,que té una llargària de 18 quilòmetres, era patrimoni de la humanitat per la UNESCO per ser un conjunt natural i arquitectònic d'especial interés. I parle en passat, perquè ja no ho és. Parlen del tema ací i ací

Els governants de Dresden han tingut l'ocurrència de construir un pont de quatre carrils que creua l'Elba i fa perdre tot el valor excepcional que tenia la vall. No m'he molestat en buscar qui mana a Dresden, o a qui correspon el projecte de la construcció del pont, perquè l'estupidesa no entén de partits ni d'ideologies.

Quan ho he llegit he pensat que esta història era típica de València, jo creia que coses així sols passaven a València, però es veu que no. Així que estaré com a casa!

3 comentarios:

Noelia (Noedipa) dijo...

hay cosas que son iguales en todos lados...

Julián Mora Lucas dijo...

Tu ets capaç de estar com a casa en qualsevol lloc.

Què sabem dels monòlegs? Espere que estigues agafant-te un bon pet i gastant els 500 nyapos.

Julián Mora Lucas dijo...

Esperant saber de tu...