miércoles, 11 de enero de 2012

Corrandes (del hippy i la pija)

Ja he dit moltes voltes en este blog que m'agraden els Manel. En l'entrada de recomanacions ho vaig tornar a fer, i és que el seu últim disc és sense dubte un dels millors de l'any. Són també un dels grups que no he vistmai en directe i que més ganes tinc de veure, tant de bò vingueren a l'Arenal Sound (o a Berlin), es veu que no sóc l'únic a qui li agraden perquè van a Castelló en març i les entrades es van exhaurir en unes poques hores.

A mi m'agradaven ja amb el seu primer disc, que potser no els va donar la fama que tenen ara, sobretot després de ser nombre 1 en ventes a l'estat espanyol cantant en català (Serrat va ser l'últim en aconseguir-ho, fa molts anys) però em sembla també molt bó i inclús crec que encara que el nou té 4 o 5 cançons boníssimes, el nivell general d'"Els millors professors europeus" és fins i tot superior.

Ara ja no ho fan, però abans acabaven els seus concerts amb la cançó "corrandes (de la parella estable)" i el públic pujava a cantar les seues pròpies corrandes (que no ténen tampoc molt de misteri, és tracta simplement de rimar amb la "i"), potser ho haveu vist perquè va eixir en les notícies quan Guardiola va anar a un dels seus concerts

Si no ho haveu vist, ací teniu una mostra:



I ací les meues corrandes, que en lloc de ser de la parella estable són del hippy i la pija:

A mi m'agrada la cervessa,
ella només vol beure ví
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí.

A mi em mola el Viñarock,
ella vol anar al FIB
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí

A mi m'agrada la muntanya,
ella és una pixapins
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí

Per a ella tot és complicat
jo ho veig tot de colorins
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí.

En ma casa: pa, oli i sal
els teus pares són molts rics
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí.

Jo parle bé el valencià,
ella al cogombre diu "pepí"
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí.

Jo disfrute del viatge
ella només pensa en el destí
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí.

4 comentarios:

Nando dijo...

Ella vol estar amb mi a soles
jo vull anar amb els amics
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí

Julián Mora Lucas dijo...

Ella enredra molt les coses
jo faig fàcil el camí
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí.

Anónimo dijo...

Ells només parlen de crisi
i a no m'agrada patir
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí.

Anónimo dijo...

Anònim (Aurora), corregeix comentari:

Ells només parlen de crisi
i a mi no m'agrada patir
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí.

PD: jo els he en directe vist en Madrid i em van agradar moooooooooolt.

Besets!

Ell em diu paella amb pesols
jo li dic que això no es per a mi
i ens ha costat Déu i ajuda
arribar fins aquí.