martes, 12 de enero de 2010

Recomanacions 2009

Em va alegrar que algunes voltes durant l'any passat, algú em diguera que havia escoltat, llegit, vist, alguna de les coses que vaig recomanar al blog, així que enguany vaig a repetir.

Pel que fa als llibres, he llegit molt en 2009, però no hi ha hagut cap llibre que m'haja plenat del tot; "El professor d'història" es interesantíssim, "El guardián entre el centeno" molt entretingut. La segona i tercera part de la trilogia millenium per a mi no tenen el nivell de la primera, però et continuent deixant enganxat, i són una lectura que et fa passar una bona estona. "La soledad de los números primos" també esta molt bé.
Però crec que el llibre que més m'ha agradat ha estat "El consuelo" de Anna Gavalda M'ha emocionat, té moments on és difícil aguantar les llàgrimes, i altres on no et pots parar de riure, i per damunt de tot, m'ha encantat per l'optimisme que desprén i el seu missatge possitiu.



Enguany, gràcies al reproductor multimedia he vist molt més cine. Películes destacables: "Celda 211", "La Ola", "The reader", "Slumdog Millionaire", "Tropa de elite", "Camino", "Pagafantas"...





Pel que fa a la música he escoltat molt a Vetusta Morla, a Conchita, a Extremo, a Los Delinqüentes, als Rolling... m'agrada molt el nou de Quique González, el nou de Pereza, Sabina també ha tret disco nou amb algunes molt bones cançons, he descobert a Luis Ramiro, a Pau Alabajos, a Zahara...però sense dubte el descobriment l'he fet ací en Dresden...

La pegatina és rumba, és festa, és música de carrer...

El primer video és del concert que van fer ací, jo estava a primera fila sense parar de ballar, de donar-ho tot, i el segon del final de gira, per a que aprecieu un poc més la músiqueta, i tota l'energia i bon rotllo que donen als concerts.





Si voleu la seua música, vos la regalen en la seua web

I com ja vaig fer l'any passat, una miscelània d'altres coses que també recomane: How I met yout mother?, les Hanuta, les natilles Reina amb galleta per damunt, el bar de Los Montaditos Gratis, les creïlles fregides de Alaundstrasse quan tornes de festa, i este crack:

2 comentarios:

Noelia (Noedipa) dijo...

suelo fiarme de tu criterio. En lo literario lo he hecho y ha salido bien. Hace tiempo que tengo El Consuelo en mi lista, pronto caerá. Ahora me leo "Burlando a la Parca". Uno recién salidito en España (primera edición de sep'09) y está cumpliendo las espectativas, ya contaré algo en algún post.

The Reader me gustó muchísimo, y Celda 211 también.

The música...he encontrado un grupo: ORSON. Hace 3 días que los escucho y molan. En 2010 conocí a Kings of Leon, otro gran descubrimiento.

Auu!!

Nando dijo...

La veritat es que, en lo paiasso que ers, i tens raó, se't sol fer cas en quan a recomanacions.
Jo de música recomane "La Raíz", és un estil que mai m'havia crodat massa, peró aquests tíos ho fan molt xulo. Tal vegada tambè "Lantana". Tambè he descobert enguany a Pau Alabajos (veus, una altra recomanació a la que he fet cas).

En quan a llibres, ara mateix m'estic acabant "El viaje íntimo de la locura", peró no sé si recomanar-lo, de lo estrany que és.

En quan a pel·lícules, em va agradar molt "La ola" tambè, i "Slum dog". Tampoc va estar malament "El banquero, su mujer, y otras cosas que meter", peró és un gènere mès intimista, menys comercial. Si s'animeu, vegeu-la en versió original, si no el diàleg perd molt.

Au cacau!