lunes, 25 de enero de 2010

Con mis manos



Algú em va dir una volta que hi ha mans que en lloc de guants haurien de portar calcetins. I m'ho va dir perquè havia tardat una bona estona en tallar-li un tros de "celo". És cert, no sóc molt habilidós en les mans, més bé sóc un autèntic desmanotat.

Per això quan després de nadal em van asignar feina, vaig voler caure mort. Des que vaig tornar a Dresden fins al divendres passat, he estat treballant en unes plaquetes de sílice de tamany 2x1 cm. He creat sobre elles una multicapa polimérica que ha servit als meus caps per a comprovar si l'increment de grossor de la capa era lineal després de cada addició de polímer i a mi m'ha servit per apendre pas per pas a preparar multicapes.

He aprés a tallar-les, a utilitzar un elípsometre per mesurar el grossor, un spincoater (es la màquina que adhereix el polímer sobre la plaqueta), he vist com es netejen les plaquetes i com s'han de tractar (hidrólisis, extraccions...).

I els primers dies van ser un poc difícils. Mai havia treballat en res tan menut (podia esperar que m'anava a tocar, ja que el meu departament es diu "nanostructured materials") i ja feia molts anys que no entrava a un laboratori. A més les plaquetes s'han de manipular amb molta cura, agafant-les sempre amb pinces i molt de la voreta per a no danyar la capa de polímer i per a que passen per l'extracció i la hidrólisi s'han de posar en un suport que te la dimensió justa (no és fàcil encertar a posar-les dins).

Si juntes això, amb com de inútil sóc amb les mans i amb que el meu pols no és precissament per anar a robar panderetes dòna com a resultat que els primers dies la feina em costava molt, i prova d'això són les 3 plaquetes que vaig trencar als inicis.

Però a tot s'acostuma ú, i al final ja treballava amb molta precissió i realment ràpid. Al principi estava decepcionat, perquè anava molt lent, però clar m'estava comparant amb qui m'havia ensenyat, que serà dels millors; després vaig vore treballar a altres companys i no ho feien molt millor que jo.

Ara, a partir de demà comence un altre projecte amb plaques un poc més grans, de vidre en lloc de sílice, i que en lloc de spincoat necessiten dipcoat. És ja més aplicat a l'objectiu final de la meua feina, ja que vaig a utilitzar la mateixa tècnica i polímer que per al meu experiment final.

M'agrada la feina, es entretinguda, veus la quantitat d'aplicacions que té, i que estàs treballant en un lloc punter en aquest tipus d'investigacions, amb el millor material. A més continue tenint estones lliures, perquè per exemple una vegada l'extracció en marxa el procés durava dues hores que aprofitava per a passar els resultats del dia anterior, i per a perdre el temps, en facebook, blogs i demés parides que tot el món sap que m'encanten. Però estic més ocupat que abans, el dia se'm fa més curt, i tinc l'oportunitat de escoltar la radio en alemany al laboratori i parlar amb els meus companys. Genau!!

P.D 1: La part negativa: s'han acabat les eixides besties entre setmana, si juntes la resaca amb les meues mans, el resultat pot ser desastrós i les plaquetes poden anar a fer la mà.

6 comentarios:

Noelia (Noedipa) dijo...

AAyy Saül, no eres el único patoso. Supongo que José algún día contó la historia, cuando en nov'07 mi madre me visitó en VLC y tiré algo al suelo, y dice mi madre delante de mis compis de piso: mi hija, mi hija es muy inteligente...pero muy patosa!! En el laboratorio ya lo saben, así que me controlan un poco las "tareas finas".

El laboratorio mola un montón. Seguro que después de años sin pisarlo le has vuelto a coger el truco. Al fin y al cabo es una parte muy importante de lo que estudiamos, y de las más bonitas!!

B7s

Anónimo dijo...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
Nando dijo...

Home, coses tan xicotetes sí que havies tocat, cada vegada que pixes...
Açó és un blog com toca, que parla de tot un poc, que "igual te fríe un botón que te cose un huevo". M'alegre de que vages fent coses interesants.
Últimament estàs d'un productiu, així m'agrada.
Au!

Julián Mora Lucas dijo...

Sí, jo sóc de la opinió de Nando. Un blog variat que parla de tot. Com Telecinco, però amb classe. Lo únic que amb tanta producció literària no sé d'on traus el temps per follar...

Veig que suprimeixes també entrades al teu desig, com bon administrador. Llàstima que no em donara temps a vore què era... Per ací tot en ordre, bé, com sempre. Sí és cert que van passant algunes cosetes que, si estigueres per ací, s'haguéssem contat fent un Pro.

1 abraç!

Anónimo dijo...

Ciao all im Kirsty, Is this the appropriate bit to post for a newbie[url=http://community.webshots.com/album/108224438jIanTm],[/url] or should I use another area in the website?

Anónimo dijo...

Bargain hunting ?
http://ishare.rediff.com/video/Entertainment/High-Chair-Nurseryvalue.com/1019888