lunes, 14 de junio de 2010

Nosaltres els valencians (VI): sobrecostos



Després de llegir este article a l'informatiu (un dels pocs mitjans de comunicació en valencià, on sempre es troben articles interessants), m'ha entrat tanta ràbia que no he pogut evitar vindre al blog i escriure una entrada.

Per si hi ha algú amb tanta mandra que no es va a llegir l'article sencer, el resum vé a dir que la Ciutat de les Arts i les Ciències acumula 587 milions d'euros (que es diu ràpid) en sobrecostos. L'opera va costar un 274% més del que es va pressupostar inicialment i l'oceanogràfic un 344% més. La majoria dels edificis del conjunt arquitectònic han estat dissenyat, com tot el món sap, per Calatrava ("dels dos germans, el lleig" Xavi Castillo). Sense entrar a valorar (perquè no tinc ni idea d'arquitectura) l'estètica dels edificis, que a mi personalment no em disgusten, tindre la caradura de gastar així, em pareix indecent.

Si la Generalitat fòra una empresa privada està clar que una volta pagada la despesa extra del primer contracte s'haguera deixat de contractar a este arquitecte per a sempre i el responsable d'aquella decissió haguera tardat segons en engreixar les llistes de l'atur. Però no, ací se l'ha contractat repetidament, i se li ha continuat deixant que es gastara a totes les seues obres molt més d'allò que posava al pressupost.

On van eixos sobrecostos? Està clar que algú te interés en que les obres les faça aquest senyor, i també pareix clar, que serà difícil que els ciutadans apleguem a conèixer la veritat sobre este assumpte. Una dada important, és que açò sols ocorre a València, i que quan Calatrava fa les seues obres a altres ciutats, s'ajusta al pressupost, per què ací no? cadascú pot traure les seues conclusions.

Però allò vertaderament trist i vertaderament important, és la quantitat de coses útils per als ciutadans en que es podien haver invertit eixos diners. A l'article diu que amb eixos quasi 600 milions d'euros es podien haver construït 122 col·legis nous a la comunitat. Segur que també es podien haver construit hospitals (dels hospitals de gestió privada, també en parlaré un dia) i m'entren calfreds de pensar quantes balises de 3.500 euros, com la que haguera salvat la vida de 43 persones, com la que haguera salvat la vida de Majo, es pagarien en eixos sobrecostos.

Ja ho diu la gossa, sempre hem sigut una casa de putes...

3 comentarios:

Gaia dijo...

Poca vergonya...l'altre dia quasi em pegue amb un ací en Portugal q em deia, ostras Valencia, i començà a parlar de la F1, de la ciutat de les arts i les ciències blablabla, i jo li vaig dir q x mi, ojalà es coneguera la ciutat per altres coses i no x ixe circ...i em va dir, claro q quieres más hospitales, colegios...eso no da turismo...xo en fa viure millor a la meua ciutat li vaig contestar amb un fill de puta entre dents que per ser una senyoreta, no li ho vaig xillar en tota la cara. Així es coneix València pel món..penós..

Unknown dijo...

...el pitjor de tot, es que quan vinguen de nou les el·leccions tornaran a sortir tota aquesta panda de...vergoña cavallers VERGOÑA!!!

Nando dijo...

I l'Àgora? Un edifici construït per a que Ferrero faça el seu torneig de tennis una vegada a l'any. I quan començàren a construir-lo encara no sabien que el utilitzarien ni per a aixó.
3500 € clavats a la puta Terra Mítica de Zaplana.
I el subnormal este diu que ell tè a la senyera i als valencians. Eixa senyera te la claves pel cul, i a la gent que et vota no els digues valencians; a la capi, gent que no sap parlar la seua llengua, "però la entiendo", com si aixó fóra un éxit. I lo que no és la capi, gent cansada de doblar el llom, ignorants que voten a qui es gasten els seus diners en Falles de ciment, perque aixó és el que son, i intenta fer desaparèixer la llengua que han parlat des de sempre a casa.