sábado, 24 de mayo de 2008

Blog i matemàtiques (I)

L'altre dia vaig veure la peli de "la habitación de Fermat", que me va agradar molt i la recomane. En la peli eixien molts jocs de lògica i matemàtiques.
Un crack mundial com és Paco Sánchez, li va ensenyar al meu germà un joc matemàtic que vaig a proposar-vos.

1 1 1 = 6
2 2 2 = 6
3 3 3 = 6
4 4 4 = 6
5 5 5 =6
6 6 6 =6
7 7 7 =6
8 8 8 = 6
9 9 9 = 6

El joc consisteix en posar els signes matemàtics davant o darrere dels nombres, per a que la igualtat siga correcta. Es poden gastar parentesis i cada número es pot elevar també a l'exponent que es vullga.
La majoria, es pot traure pensant un poc, però a que no és tan fàcil trobar un ordre de signes que servixca per a totes les files?
Com sempre nina xoxona per al primer en encertar.

5 comentarios:

Àlbert dijo...

Com que supose que té truco, què tal...

VI=6
2+2+2=6
(3^3-3^2)/3=6
(4^2-4)/4^(1/2)=6
(5^2+5)/5=6
6+6-6=6
(7^2-7)/7=6
8^(1/3)+8^(1/3)+8^(1/3)=6
(9+9)/9^(1/2)=6

si és així em deus una nina xoxona!

Anónimo dijo...

vale, aquí te dejo yo uno, no es muy difícil...

¿Qué letra sigue?

udt,ccs,so_

Anónimo dijo...

Albert, no hi ha truco, així que no tens be el 1.

És justament el 1 on està la clau, és a dir, si trobes el 1, pots aplicar la mateixa solució a la resta (pista important), segueix provant.
La resta estan be clar, però es poden fer més fàcil.

Fati, ya estoy en ello.

Julián Mora Lucas dijo...

Bé, doncs jo dic:

(1 + 1 + 1)! = 6

i m'emporte la nina xoxona.

Menuda faràndula en Madrid, Saül! Vaig lligar amb una malaguenya! Ja vos ho deixaré al blog quan tinga temps.

Abraços i gràcies per aquella nit de divendres.

JULI

P.D. para Fátima: Le sigue la letra "N".

Anónimo dijo...

Molt be, Julian molt be, i es poden fer totes les altre fent

(2^0 + 2^0 + 2^0)! = 6

Au!