domingo, 15 de noviembre de 2009

Leipzig (14-11-2009)



Havia pensat que ja estava bé de passar-me els caps de setmana a casa, passant la resaca de la nit anterior, així que el viatge del disabte a Leipzig era una bona excusa, per a no eixir, netejar la conciència i passar un cap de setmana cultural...

Meeeeeeec error.

El divendres a la nit haviem quedat en una cuina, per a fer-nos una birra, i quedar per a Leipzig al dia següent... però ens vam liar.
Algú va rebre una telefonada dient que al 33 (una especie de antro perroflautic, on els dilluns fan sopar boníssim per 1,50 € i on les birres de 0,5 l valen a euro quan no te les regalen.) Isa, una espanyola de l'any passat celebrava la seua despedida, i allà que vam anar.

La festa estava genial; "futbolín" debades, musiqueta que m'encantava (Los Delinqüentes, Canteca, La Pegatina, ska), cervessa barata. La resta dels que al matí següent anaven a Leipzig justament se'n van anar quan jo estava amb Dani, demanant a la barra, i vaig haver de quedar-me.
Vaig haver de quedar-me fins que es va acabar la festa, i després vaig haver d'anar al Republik, i després al Lewoski, i es van fer una altra volta les 8 del matí.

Podia fer dues coses: aplegar a casa, gitar-me i tindre el remordiment de conciència una altra volta de no fer res els caps de setmana o anar a Leipzig sense dormir. Vaig triar esta última.

I no m'arrespentisc. Leipzig es famosa perque allà està enterrat Bach i perquè el mur que va caure a Berlin, va començar a ser empentat des de Leipzig en les manifestacions pacífiques que allà es celebraven cada dilluns.
La ciutat té un centre urbà prou més bonic que el de Dresden, amb moltes casetes xules i amb molta vida i gent pel carrer, també té un antic ajuntament molt boniquet i la plaça on està l'esglesia on està enterrat Bach també es bonica, encara que no té un Zwinger, i dubte molt que tinga una Neudstadt com la d'ací.

El dia va estar molt be, a l'autobús de tornada estavem sols els 12 que haviem anat de visita, i la vam montar un poc, i vam fer fotos i vam soltar parides per a avorrir.

Molt prompte les entrades que tinc en proximament, però sempre l'actualitat mana.

2 comentarios:

Sara dijo...

Ciudad donde fue desterrado Napoleon.
Feia temps que no m´ho preguntaves

Nando dijo...

Només vos faltaria al bus de tornada "chupar chelas"...

Ostres tú, quan anem a veure't a Dresden hauràs de dur-nos al bar "perroflautic" eixe... segur que a Botella li encanta :)

Mola estar a llocs tan importants en la história, al free tour de Berlín ens parlaren de Leipzig, i lo importnant que van ser eixes manifestacions.

Au!