lunes, 31 de enero de 2011

Fisica II

El dissabte per la nit vaig tornar a veure "Azuloscurocasinegro", era la tercera volta. És una pel·lícula que m'encanta i cada volta que la veig m'agrada més. M'agrada per molts motius, el més important és que és la pel·lícula que m'haguera agradat escriure a mí; parla de coses reals, contades amb tendresa, amb cruesa a voltes, però amb un to que enganxa i amb uns dialegs molt ben construits, que et fan sentir, que et fan pensar. Els actors estan superbs, Quim Gutierrez, el boxejador d' "El cor de la ciutat" , el divertidíssim paper de Raúl Arevalo i el d'Antonio de la Torre, que li va valdre un Goya.

M'agrada també per la seua protagonista. Marta Etura és una d'eixes xiques que no a tot el món li pareixerà guapa, una bellesa de les que m'agraden a mi, de les que cal mirar dues voltes. És també una actriu espectacular, premiada ja amb un Goya per Celda 211. Em conformaria amb escriure-li una pel·lícula, perquè lligar-me-la està difícil, ja que està amb Luis Tosar, i em pot pegar una hòstia el colega fàcilment. Quant de talent hi ha en eixa parella!



I m'agrada perquè és un projecte menut, un projecte en dos parts. La pel·lícula comença just com acaba aquest curtmetratge del mateix director (Daniel Sanchez Arévalo) i rodat uns anys abans.



Al director el van entrevistar l'altre dia sobre la pel·lícula i deia que li havia dedicat molts anys, que l'havia repasat moltes voltes, que volia que tot quadrara, que tot fòra perfecte en el seu debut amb una pel·lícula llarga. Ell té altres curts molt bons, els podeu trobar al youtube, posant el seu nom, recomane Express, amb Ana Wagener, que també té un paperet en Azuloscurocasinegro.

Casualment el divendres s'estrena "Primos" la nova pel·lícula de Daniel Sanchez Arévalo, amb molt dels actors del seu debut, i pareix que serà una comedia que valdrà la pena veure. La promociona també amb un curt, amb este curt:

1 comentario:

Nando dijo...

Jo tambè l'he vist un parell de vegades, i tambè em va agradar molt. Pocas pel·lícules les he vist dos vegades, esta, El secreto de sus ojos...
A mi, en canvi, l'actriu que em va deixar pillat va ser Eva Pallarès, la que deixa el protagonista per Marta Etura.
Que un dissabte per la nit et quedes vegent una pel·lícula és fotut, falta golferío per Borriana o què?