jueves, 8 de abril de 2010

Bratislava - Viena - Budapest (III)

Han passat tantes coses des que vam tornar del viatge que ja no se si m'enrecordaré de tot allò que cal destacar, així que sense preambuls, parle de Budapest:

La ciutat: no era la meua primera visita a Budapest. Vaig estar en l'intercanvi que vaig fer a Kazincbarcika però sols havia estat allà unes poques hores, no recordava quasi res i no havia eixit per la nit. Ara hem pogut disfrutar de Budapest. De les tres ciutats per les quals passava el nostre recorregut és la única on m'imagine vivint, i vivint a gust.
És preciosa, tant la part de Buda (més històrica) com la de Pest, més comercial i plena de vida. Em va agradar patejar-me tot el bulevard Andrassy fins al parc de la ciutat, fer el free tour amb una guia molt simpàtica a qui vam deixar una merda de diners (tot el que ens quedava, era l'últim dia de viatge), em va agradar molt el Parlament, les vistes des de Buda, tot, és preciós.

La festa: Podia haver donat més de si. El lloc on vam anar disabte m'agradava molt, però ho havíem donat tant tot el dia abans en Viena, que no ho vam fer molt llarg, estàvem esgotats. Del diumenge parlaré en la història, i el dilluns va ser un poc, (no, un poc no, molt) surrealista. Vam acabar menjant pasta a les 6 del matí, contant fiorints en el supermercat per a veure qué podíem comprar. Abans havíem passat pel Szimpla un garito molt recomanable, i pel Morrisons I, on hi ha festa els dilluns. Vam pillar un bon pet certament.

El millor: El menjar. Quan vam eixir a dinar i a sopar per ahí, vam menjar sempre de putíssima mare i tirat de preu. (i això que no vam anar al frici papas que diuen que és el millor). Realment el preu de tot és barat i llàstima que no ens quedaren diners perquè la última nit vam estar a un mercadet guapíssim on hi havien llocs de menjar, que tenien una pinta exquísita.. També em va molar que la gent era molt agradable i quan et veien amb un planol, sempre t'ajudaven a orientar-te. A més en un restaurant on vam dinar no ens van cobrar les begudes perquè havien tardat molt en servir-nos, o un dependent en una tenda em va dir que no em comprara un sandvitx d'hojaldre que estaria dur, i el va tirar, igualet que en Espanya vaja.

La història: Laszlo és taxista. I mafiós. És un dels culpables de que els taxistes de Budapest tinguen mala fama. La vida nocturna de Budapest en general té mala fama. És cert, hi ha gent que s'aprofita dels turistes i els enganya.
Aquella nit Laszlo es va trobar amb 3 joves estrangers que es van apropar al seu taxi per a preguntar-li per un pub. Eren la víctima perfecta.

Laszlo: Això ja fa hores que està tancat, però vos puc dur a un altre lloc.
Joves: Per quants diners?
Laszlo: 8000 Fiorints (uns 32 euros)
Joves: no, no, massa car, ens anem. - El plan A havia fallat.
Laszlo: Hi ha un altre lloc més prop.
Joves: Quant?
Laszlo: 500 fiorints (uns 2 euros).
Joves: Ah, doncs així si.

Laszlo va fer una volta d'uns 200 metres i els va deixar a la porta d'un puticlub. Va veure com entraven. Ell s'emportaria el 10% de tot el que consumiren allà. Pareixia que el plan B almenys si que havia funcionat.

Merda! encara va tindre temps de veure com els joves eixien del local, en menys d'un minut.
- "Si és que eixos putos matons que té en la barra no fan més que espantar la clientela" Va pensar. Haurà de seguir buscant, la nit no esta donant-se bé.

Molt prompte galeria fotogràfica (del viatge, no de les putes)